.

.

středa 16. září 2015

Rozhovor s paní prof. Hronkovou - Švecovou

 Milí studenti, tak jsme se po nějakém tom čase opět vypravili do sborovny a zapátrali jsme po paní profesorce Hronkové Švecové, na kterou máme spadeno už delší dobu. Nakonec jsme ji našli - kde jinde, než u tělocvičny - a tím pádem se o ní můžete i něco málo nového dozvědět. Tak směle do čtení!





Jak dlouho už učíte a jste se k tomu dostala?
Už na gymnáziu jsem zvažovala, jestli půjdu stejnou cestou jako můj otec, který je lékař, nebo jestli budu učit.  V té době mi bylo 18 let a tak jsem zvolila tu jednodušší cestu, čili toho učení – vybrala jsem si tělesnou výchovu a biologii. Takhle nějak jsem se dostala k učení. První moje umístění bylo na základní škole v Hlubočkách (tam jsem učila dokonce i zeměpis), poté jsem byla asi čtyři měsíce na základní škole v Řepčíně, a pak už jsem šla na gymnázium Čajkovského; jsem tu už tak… 22 let.

Tady ve škole zastáváte kromě své učitelské pozice i funkci metodika prevence. Můžete nám říct, jak jste se k této funkci dostala a jakou práci navíc to obnáší?
Tuto funkci dělám už asi čtvrtým rokem. Přede mnou ji zastávala paní kolegyně Bartlová; z nějakého důvodu byla tato její činnost ukončena, a byla jsem oslovena, abych na její místo nastoupila já. Podstoupila jsem čtyřsemestrové studium, které bylo zakončeno zkouškami a praxí. Tato práce není vždy nejlehčí, a spočívá v prevenci jakéhokoliv rizikového chování studentů – kouření, alkohol, drogy, šikana, kyberšikana, patří sem i sexuální výchova, rodičovství… Také si ale myslím, že někdy je lepší, když přijde nějaký odborník na svém místě, ke kterému můžete vznášet svoje dotazy.

Učíte už docela dlouhou dobu, myslíte si, že to na vás zanechalo nějaké následky?
Samozřejmě, každá práce na každém člověku, pokud ji dělá delší dobu, zanechá stopy a určitě toho člověka nějakým způsobem poznamená.

Snad všichni víme, že sport nejen učíte, ale že vás i baví. Dělala jste jako malá nějaký?
Od páté třídy jsem hrála závodně basketbal, asi do druhého ročníku vysoké školy. Pak jsem s aktivní činností a hrou basketbalu přestala a začal se věnovat aerobiku, který jsem cvičila a předcvičovala (jak tady v hodinách, tak i v mimoškolních aktivitách), a co mám ze sportu ještě velmi ráda, je lyžování a ježdění na snowboardu. Na sport jsem si hodně zvykla a přináší mi sebeuspokojení a radost.

Jste ve svém životě aktivní, nebo se spíš řídíte tím starým známým „kdo nic nedělá, nic nezkazí“?
Jak kdy a jak kde. Někdy se i stává, že máš dobrou myšlenku a nepochodíš s ní. Ale chtěla bych teď nějak aktivněji řešit to kouření před školou, a nelíbí se mi ani to, že studenti vychází v hodinách ze školy ven.

Kdybyste se měla přeměnit na nějaké zvíře, jaké zvíře byste zvolila?
O tom jsem popravdě nikdy nepřemýšlela. Asi bych chtěla být pes nebo pták. Pták může vzletět a odletět, kam chce, a co se týče psa, když dostane dobrého pána, má určitě spokojený život.

Paní profesorka Marcoulisová nám hned v prvním díle říkala, že se vám ztratila kočička a ptala se, jestli si budete pořizovat další?
V pořadí to byla už třetí kočka, která se mi ztratila, a ten, kdo má zvířata rád, ví, že je to pro toho člověka bolestné. To mě utvrdilo v tom, že už kočku nechci, protože člověk si na ni zvykne, přilne k ní a pak se mu ztratí.

Dobrá, a aby to bylo tak nějak spravedlivé, i vám dáme možnost vybrat si jakéhokoliv kantora a položit mu jednu otázku. Nuže?
Tak já bych navrhla paní kolegyni Janečkovou. A asi zůstaneme u těch zvířat, zajímalo by mě, kdyby se něco stalo jejímu pejskovi, jestli by si pořídila dalšího? V tomto ohledu jsme, dá se říct, spjaté.

To by bylo všechno, chcete nám ještě něco vzkázat na závěr?
Ať se vám tady líbí, ať jste tady spokojení a samozřejmě abyste se i něco naučili. 

Soňák

Žádné komentáře:

Okomentovat

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)