.

.

neděle 13. září 2015

Studium v Kanadě očima Lucky Obrtelové

Lucka, studentka z 5. D, se rozhodla v minulém školním roce pro několikaměsíční studium za „velkou louží“. Pokud vás zajímají Lucčiny dojmy a postřehy, čtěte dál!




Jak tě napadlo jet zrovna do Kanady? Popřípadě co tě k tomu přimělo?
Vždy jsem si přála podívat se přes oceán ať už do Severní, či Jižní Ameriky. Protože studuji španělskou bilingvu, kde na anglický jazyk není dostatek hodin, rozhodla jsem zlepšit svou angličtinu v zemi, kde je tento jazyk běžně používán. Už před svým odjezdem jsem měla kamarádku z Kanady, která mi mnohokrát vyprávěla o této nádherné zemi, o kanadských zvycích, tradicích a lidech, kteří zde žijí, a protože mě její vyprávění uchvátilo, Kanada pro mě byla nakonec jasná volba.

Odjela jsi do Kanady prostřednictvím nějaké agentury, nebo „na vlastní pěst“?
Do Kanady jsem přijela prostřednictvím agentury. Je mi 17 let, a tak jsem ani jinou možnost neměla  - v Kanadě je totiž člověk plnoletý od 18-ti nebo 19-ti let, záleží na provincii.

 Jak dlouho si byla v Kanadě?
V Kanadě jsem strávila tři měsíce.

Jak obvykle probíhal tvůj běžný den?
Můj běžný školní den probíhal následovně: v 6:30 budíček, snídaně, od 8:30 škola, odpoledne učení nebo program s přáteli (záleží na testech a množství úkolů), okolo 19:00 večeře a spát. Víkendová rána jsem většinou trávila na Skypu s rodinou a přáteli, odpoledne jsem si užívala se zdejšími kamarády nebo jsme jezdili na výlety.

Nedělalo ti problém domluvit se s místními?
Problém mi dělalo spíš mluvit česky (smích)

Liší se hodně životní styl Kanaďanů od našeho?
Určitě se najde spousta odlišných věcí, například co se jídla týče nebo praní prádla. V ČR pro mě bylo zvykem nasnídat se, dát si oběd o dvou chodech (polévka a hlavní chod) a večeřet jen jogurt nebo namazaný chleba. Tam tomu bylo přesně naopak. Snídaně byla stejná, ale oběd odpovídal naší večeři. První den po příjezdu jsem byla překvapená, proč mi moje náhradní maminka připravila na oběd sendvič narvaný tuňákem a zeleninou. Na večeři jsme pak měli salát s hlavním chodem a ovoce. Občas byla i polévka nebo něco sladkého. A co se týče prádla – myslím, že většina lidí je v ČR zvyklá žehlit. Tam se vše jen vypralo, pověsilo, a jak to uschlo, tak se to poskládalo.

Jaký byl tvůj největší zážitek v Kanadě?
Pro mě byl každý den, který jsem tam mohla strávit, obrovským zážitkem :)




Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)