.

.

pondělí 5. října 2015

Pohled prváka

Ano, jako mnoho dalších jsem i já 1. září nastoupila na tohle gymnázium – Gymnázium Čajkovského v Olomouci. Jsem zde jako studentka španělské šestileté sekce.
První den jsem ráno měla smíšené pocity, protože jsem nevěděla, jestli se mám do nové školy těšit anebo se spíš bát. Už ze Dne otevřených dveří jsem věděla, jak škola vypadá. O zevnějšku se toho moc říct nedá, ale působí už na první pohled opravdu příjemně. Do školy se valilo mnoho studentů a drtivá většina z nich byla tak o tři hlavy vyšší než já. Našla jsem si svou novou třídu na rozpisu a nerozhodně jsem jí vyšla vstříc. Na chodbě mě již očekávala kamarádka a společně jsme se usadily do zadní lavice a začaly jsme si sdělovat naše pocity. Náhle do třídy vešel náš třídní – pan profesor Kameníček. Pěkně nás zde uvítal, seznámil nás s pravidly a provedl po škole. Působil pohodově, ale přesto přísně. Ohromilo mě jak je škola velká, kolik má chodeb, tříd, kabinetů, východů, schodů, dveří a zkrátka kolika způsoby se tady můžu ztratit. Největší dojem na mě ovšem udělala Čajkaréna – obrovská a působivá sportovní hala. Nadchla mě i učebna zeměpisu, ve které jsou lavice postupně vyvýšené jako na vysoké škole. Tam si připadám opravdu chytře. Líbí se mi i prostorné skříňky. Naše třída jela hned 2. září na adapťák do Lanového centra v Olomouci, kde se náš kolektiv utužil a stmelil.
A proč jsem vlastně nastoupila na tohle gymnázium? No, jistě! Přece kvůli španělštině. Nikdo nevěděl, co máme od první hodiny španělštiny čekat a když vešla paní profesorka do třídy a začala na nás mluvit španělsky, všichni jsme na sebe hleděli a až po chvíli jsme pochopili, co se po nás vlastně chce. Ulevilo se nám, když jsme zjistili, že paní učitelka mluví i česky. Paní profesorka Svobodová je opravdu milý a vstřícný člověk. Skvělí jsou i rodilí mluvčí, čili Rodrigo a José, kteří nás též učí španělský jazyk. Nečekala jsem, že mě bude španělština tolik bavit. Je zvláštní jak je každý učitel jiný a jak má každý jiné požadavky od svých žáků. I učení je tady na jiné úrovni.
Super nápad je i dramaťák, který se zde taky koná. Pěkné gesto bylo i Vítání prváků, které proběhlo hned první týden školy. Nejen, že jsme se zase o něco víc stmelili jako třída, ale poznali jsme i studenty z jiných ročníků a pan ředitel nás tu taky pěkně přivítal. Celkově na mě škola působí hodně dobře a příjemně a věřím, že to bude trvat i nadále.

Aneta

4 komentáře:

  1. To je fajn, že tě španělština zatím baví :D Mě to po dvou letech přešlo :D

    OdpovědětVymazat
  2. Je dobře, že se v prvním ročníku našel někdo, kdo bude přispívat do časopisu tak osvěžujícimi články. Už se těším na další. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Však počkej, za pár let budeš chtít odsud... teda, chci říct, že je fajn, že se ti tu líbí ;D

    OdpovědětVymazat
  4. Teď už si v té učebně zeměpisu jen položit věci na lavici. Mě osobně ty lavice neuvěřitelně deptají :D Jinak dobrý článek. Přeji ti, že jsi "chytla" dobrý kolektiv.

    OdpovědětVymazat

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)