Kapitola 2.
Hodinu
fyziky vyrušil hlasitý výkřik.
„Jé, hele,
sněží!“ nadskočil spolužák na židli a ukazoval k oknu. Opravdu, venku
padaly sněhové vločky a co víc! O velikosti… o velikosti… no, prostě hodně
velký.
„Běž za
dveře,“ poručil mu fyzikář.
„A proč?“
„Protože mi
narušuješ výuku.“
Spolužák
pronesl cosi o utlačování lidských práv a rasismu a vypadl ven.
„Pane
profesore,“ ozvala se Deska, „rozdáte nám prosím ty testy?“
„Známky z písemečky
máte na internetu. A teď už přejdeme k vlastnostem polovodičů…“
Třída
sborově zaúpěla. Polovodiče do hlavy nešly snad nikomu.
„Známky máte
na internetu,“ zopakovala jsem tiše pitvořivým hláskem po našem učiteli. „Jo,
ještě kdyby tak ten web fungoval, že.“
Elza vedle
mě všelijak mávala mobilem a snažila se zachytit wifinu. Marně. Od internetu nás
ve škole odstřihli už před měsícem.
„Ha! Mám
to!“ zašeptala vítězoslavně. „Ne, počkat… sakra, zase zaheslovaná! Ať už jdou
fakt do pr-“
„Dámy tam
v zadní lavici, jestli vás výuka nebaví, běžte na chodbu!“
Pokrčila
jsem rameny, zvedla se ze židle a namířila si to ke dveřím. Elza zůstala sedět.
Vylezla jsem
na chodbu a připojila se k dalším osmi spolužákům, které už náš milovaný
fyzikář stihl vyrazit z hodiny. A to za pouhých - kouknu na velké nástěnné
hodiny - wow, ani ne dvacet minut. Nový rekord.
Ze dveří asi
po minutě vyleze i Elza. „Prej máš napomenutí třídního,“ oznámí mi a sveze se
na nejbližší lavičku.
„Za to, že
jsem seděla v lavici? Super, to jsem vždycky chtěla.“
„Ne, za to,
že jsi neměla v sešitě dvojlinky u jednotlivých hodin. A podle výpovědi očitých
svědků jsi o přestávce seděla na parapetu, i když je tam cedulka, že se to
nesmí.“
„No vida,“
uchechtla jsem se, a měla co dělat, abych se doopravdy nezačala smát, „a já už
myslela, že stupidnější to být nemůže.“
***
VÁNOČNÍ
JARMARK ZRUŠEN
„Děláte si někdo-“
„Pšt,“ sykla
jsem varovně, „Paruka jde!“
„-legraci?
To je naprosto úúúúžasné! Jarmark byl stejně zbytečnost, takhle alespoň
nepřijdu o výuku! Super!“
Měla jsem co dělat, abych nedostala výtlem
nejvyššího stupně. Profesorka Parukářková kolem nás prošla s plnou náručí
sešitů a spokojeným úsměvem na tváři. Boha! Ona se SMĚJE.
Profesorka Parukářková
se skutečně usmívala. Měla za sebou nádherný den. Tři písemky, jeden přepadový
diktát, nespočet studentů vyzkoušených u tabule a tolik čtyřek a pětek
v notýsku, jak už dlouho ne. Ten pan Dřímal, říkala si pro sebe, to je
přesně to, co naše škola potřebovala.
S pocitem
už dlouho nezažitého sebeuspokojení vešla do sborovny. Tam narazila na svou
kolegyňku, profesorku Micku Kočičkovou.
„Ahooooj,“
pozdravila profesorka Kočičková
Bože,
ochraňuj nás, pomyslela si Parukářková, ale vzápětí nahodila velkorysý úsměv.
„No ahoj, Mici! Jsem tady jen na skok, přišla jsem si sem pro loňské zadání k maturitám
z českého jazyka.“
„No já jsem
tu měla mít schůzku s panem ředitelem, ale asi je, však víš,
zaneprázdněný… ach, náš pan ředitel, ten toho zastává…“ pronesla Kočičková
těžce zasněným hlasem.
Profesorka
Parukářková si odložila na okenní parapet sešity, vytáhla ze šuplíku příslušnou
složku s papíry, a co nejrychleji opustila kabinet, aby se vyhnula dalším
rozhovorům s kolegyní.
Nehodlá si
přece zkazit den. Zvlášť když to nejlepší má teprve přijít.
O několik
hodin později, “tajná“ základna učitelského sboru
Ředitel
několikrát stiskl vypínač od světla, aby upoutal pozornost netrpělivých a
nedočkavě diskutujících kantorů.
„Jsme tu
všichni?“ otázal se, když ho konečně ostatní vzali na vědomí. „Ať se ozve, kdo
chybí!“
Když se
nikdo nehlásil, ředitel usoudil, že jsou opravdu všichni. Odškrtl si tedy celou
docházku a předal slovo panu Dřímalovi, který byl samozřejmě přítomen také.
Agent Dřímal,
jako na začátku každé schůzky, přednesl motivační proslov - „kdo, když ne my, a
co, když ne test?!“ - a po dlouhotrvajícím potlesku rozdělil učitele do
několika skupin.
Skupina A
dostala štos písemek a opravovala je na rychlost. Čas jim měřila profesorka
Seníková, která se zaučovala v zacházení s nejnovějšími tělocvikářskými
stopkami - měly nastavení na přidávání času oproti realitě. V hodinách při
běhání šedesátky - nejlépe v půlmetrové vrstvě sněhu - byly tyto stopky
nezbytnou záležitostí.
Skupina B se
skládala z kantorů znalých věd matematiky, fyziky a výpočetní techniky.
Tito učitelé byli pověřeni zkonstruovat tu nejtěžší a na výpočet nejdelší
matematickou rovnici, která se kdy počítala na tomto gymnáziu.
Poslední
skupina, skupina C, dostávala instruktáž přímo od pana Dřímala ohledně tichého
a nenápadného pohybu, špehování, vyzvídání, a podobných agentům vlastních věcí.
V průběhu
lekce se skupiny postupně prostřídaly. Na konci jejich času si Dřímal opět
stoupl před shromážděné a sděloval jim své postřehy. „…pochválil profesorku
Děsnou - způsob, jakým přichází na výuku je naprosto úchvatný a hlavně efektivní
- a nakonec, abych nezapomněl, již brzy si budete vybírat svá krycí jména.
Začněte nad tím prosím uvažovat, protože máloco je tak důležité, jako správné
krycí jméno.“
Učitelé jeho
řeč odměnili potleskem a vyhazováním oznámkovaných papírů do vzduchu za
provolávání hlasitého „ať žije Dřímal! (A školní automat na kafe!)“
„Příště se
zaměříme na to, jak správně usadit drzého studenta. Prozatím se však mějte a
přeji vám krásný první adventní týden.“
Učitelé sborově popřáli panu Dřímalovi dobrou noc a “velice
nenápadně“ se vyhrnuli všichni najednou ven na ulici. Spoléhali na to, že stopy
po nich zakryje noční sníh.
Ještě kdyby
tak v noci sněžilo.
-POKRAČOVÁNÍ
PŘÍŠTĚ-
Mad & Elza
Super! Ale mohlo by to být klidně i delší...takhle musíme měsíc čekat na další díl!
OdpovědětVymazat