.

.

neděle 13. září 2015

Cestování v podání paní učitelky Radky Borůvkové

Většina z vás zná Radku Borůvkovou jako výbornou učitelku chemie či matematiky, málokdo ale tuší, že hraje v orchestru na lesní roh a procestovala velký kus světa.




 Jaké země už jste navštívila?
Některé země jsem navštívila s rodinou, ale ve většině zemí jsem byla s orchestrem, ve kterém hraji už od svých 12-ti let. Za ty roky jsem poznala hodně států, např. USA, Mexiko, Japonsko, Belgii, Nizozemsko, Bělorusko, Německo, Anglii, Francii, Rakousko, Chorvatsko, Slovensko, Itálii i s  ostrovy Sicílií a Sardinií.

Jaký stát ve Vás zanechal nejhlubší dojem?
Každá země je něčím zajímavá a má své kouzlo, ale nejvíce mě pohltila Amerika. Mám zážitky, na které nikdy nezapomenu.

Navštívila jste Japonsko, byla realita stejná jako Vaše očekávání? Nedělalo Vám problém se s Japonci domluvit?
Japonsko jsem navštívila v roce 2006 s orchestrem, ve kterém dodnes hraji. Japonci byli velmi milí a ochotní lidé, za všechno děkovali, ukláněli se a ve všem se nám snažili pomoci. Ovšem domluva s nimi byla obtížná, neboť angličtinou jsme se dorozuměli pouze se studenty, kteří se ji učili ve škole, ale dnes už bude realita nejspíše jiná. Co je v Japonsku nejvíce odlišné, je téměř stoprocentní vzdušná vlhkost, jídlo a samozřejmě jejich zvyky.

Také jste navštívila USA, kde konkrétně jste pobývala? A na jakém místě se Vám nejvíce líbilo?
USA jsem navštívila v roce 2012 s rodinou, bydleli jsme ve Phoenixu v Arizoně a byli jsme zde měsíc na dovolené. O Americe bych dokázala vyprávět hodiny, ale budu se snažit být stručná J. Navštívili jsme Las Vegas, které je prostě…no nemám slov…báječné. Byli jsme i na úžasné přehradě Hoover Dam, bez které by Las Vegas nikdy neexistovalo. V Los Angeles mě nejvíce zaujal velkolepý program v Universal Studios, kde se natáčejí hollywoodské filmy, byli jsme i na chodníku slávy nebo známé pláži Venice beach z Pobřežní hlídky. Opuštěnou Route 66 jsme jeli navštívit ohromný Grand Canyon, který je pro mě přírodním zázrakem. Dále jsme byli v Tucsonu na pohřebišti letadel, kde je zaparkovaný např. Kennedyho Air Force One a navštívili jsme i Sedonu, město červených skal. Na všech těchto místech se mi moc líbilo, a pokud mám vybrat kde nejvíce, tak asi Grand Canyon a Las Vegas..

Jaký stát byste nám doporučila rozhodně navštívit o letních prázdninách?
Doporučila bych vám poznávací dovolenou v jakékoli zemi. Všude na světě jsou nádherná místa k vidění.

A na závěr, kam byste se v budoucnu ráda podívala?
Jednoznačně mě láká znovu Amerika, je tam spousta míst, které bych chtěla ještě navštívit.




Jana

Žádné komentáře:

Okomentovat

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)