.

.

pondělí 14. září 2015

Rozhovor s paní prof. Marcoulisovou

Milí studenti, rozhodli jsme se vám o něco víc přiblížit učitelský sbor a pomocí rozhovorů s dotyčnými vám dát možnost lépe poznat naše profesory a profesorky. Zamířili jsme tedy do sborovny; jako první nám zkřížila cestu paní profesorka Marcoulisová, a tak jsme se rozhodli ji trochu vyzpovídat.




Co vás vedlo k tomu, abyste začala učit?
Jednak máme učitelství v rodině a jednak v době, kdy já jsem končila gymnázium, moc nabídek na studium pro dívky nebylo, takže jsem se stala učitelkou.

Jak dlouho už učíte?
Skoro třicet let. Na „Čajkárně“ vyučuju asi od roku 1994.

Myslíte si, že to na vás zanechalo nějaké stopy a že se chováte jako učitelka i doma?
Určitě, učenívás poznamená (smích). Já sama si to neuvědomuju, ale doma se občas trochu jako učitelka chovám.

Jaké jsou vaše zájmy nebo koníčky mimo školu?
Tak každý asi ví, že mám ráda zumbu, protože s vámi každoročně tančím v tělocvičně (smích). A pak se věnuji kočkám - doma mám dvě - a čtu.

Máte nějaký legrační nebo špatný zvyk?
Nevím, teď bych si asi sama na nic nevzpomněla. To spíš něco odpozorují studenti – tuhle mi někdo říkal: „Máte jiné brýle. Předtím jste měla brýle a pořád jste s nimi točila na prstě.“

Máte nějakou zábavnou příhodu se studenty nebo přímo z učitelského sboru?
Pro mě je vždycky legrace, když mi děcka v písemkách něco zkomolí. Měla jsem zážitek s jedním studentem, který mi v testu vysvětloval, že desátek je desátý syn, kterého žena porodila. A takových příkladů je daleko víc.
(Pozn. – Desátekoznačuje zhruba desetiprocentní daň placenou náboženské či světské instituci; tato povinnost byla běžná přes celý středověk až do raného novověku.)

Co vás na vaší práci baví? A co naopak nesnášíte?
Nesnáším, když děcka zlobí, nejsou připravené na hodinu, lžou, vytáčí se… a co mě na práci baví? Asi to, že učím.

Jak vycházíte se svými kolegy?
Jsme spíše spolupracovníci, dobří spolupracovníci. K pár učitelům mám blíž, například sedím dlouhá léta v kabinetu s paní profesorkou Drlíkovou, tak si myslím, že jsme si určitě bližší.

Kdybych vám teď dala možnost zvolit si kohokoliv z učitelského sboru a položit mu otázku, koho byste si vybrala a na co byste se zeptala?
Tak… teď mi tak před očima přeběhla paní profesorka Hronková Švecová, které se ztratil kocour a té bych se zeptala, jestli si teda pořídí ještě nějakou kočičku (smích).

Dobrá, poslední otázka - chtěla byste něco vzkázat našim čtenářům?
Tak něco všeobecného – ať vás ta škola baví!

Soňa

Žádné komentáře:

Okomentovat

Náš školní časopis Cajk vychází každý měsíc a přináší vám
události ze školy, zajímavosti ze světa filmu, módy a knih a
provede vás i po světě. Věříme, že si každý přijde na své
a tak vám za celý redakční tým přejeme příjemné čtení :)

Redakční tým:

Debbie

Betty

Soňák

Aneta

Ája

Tomáš

Peťa

Viki


A naše šéfredaktorky: Míša a Kristýna

Jestliže vás baví psát a chtěli byste se k nám přidat,
kontaktujte nás na email: Casopiscajk@gmail.com
Přispívat můžete do našich stálých rubrik nebo založit
svou vlastní :)